Het ONK Race en maak kennis met Kite-racen!

Voel jij er wel wat voor om eens te kijken hoe snel jij kunt kitesurfen in vergelijking met andere kitesurfers?

Watersportvereniging Zandvoort organiseert samen met de NVWK het Open NK Race op Zandvoort. Er wordt 1 dag gevaren, de beste dag van de weekenden van 16-17 juni en 23-24 juni.

Op basis van de windvoorspelling wordt er 2 dagen voor het evenement bekend gemaakt of het door gaat en op welke dag. Er zijn 2 klassen: pro's en recreatief. Met de niveau verschillen wordt ook met het uitleggen van de racebanen rekening gehouden. Dit is dus dé ideale manier voor kiters om op een laagdrempelige manier kennis te maken met het kite-racen, dus ook voor jou! De NVWK zal tijdens de skippersmeeting in de ochtend uitgebreid ingaan op de belangrijkste regels bij het racen. Daarnaast zullen diverse merken test-materiaal beschikbaar stellen, zodat je ook speciaal race materiaal kunt gaan uittesten.

Kite-racen is dit voorjaar verkozen tot nieuwe Olympische discipline. Wil je kennismaken met hoe racen in zijn werk gaat? Of wil je misschien wel gaan voor een medaille in Rio 2016? Schrijf je in! Het aantal deelnemers is gelimiteerd op 60. Zie onderstaande links voor alle informatie die je nodig hebt:

Notice of Race / Persbericht / Inschrijving niet meer mogelijk - het event heeft al plaatsgevonden