Over de Nederlandse Kitesurf Vereniging

De Nederlandse Kitesurf Vereniging is een landelijke organisatie die zich sinds 2000 inzet als belangenbehartiger voor de kitesurfsport in Nederland. Waar het kitesurfen vaak als zeer riskant en extreem te boek stond, is door de enorme technische ontwikkelingen, goede scholing en het werk van de NKV, de sport voor een breed publiek toegankelijk geworden. De vereniging ziet het aantal leden de laatste jaren dan ook sterk stijgen.

De visie van de NKV is “Iedereen zorgeloos laten genieten van de kitesurfsport”. Deze visie richt zich vooral op veiligheid en een positief imago van de kitesurfsport in Nederland. Om deveiligheid te verhogen moeten beoefenaars van deze sport goed op de hoogte zijn van de gevaren en instructie krijgen om deze gevaren te minimaliseren. De NKV organiseert daarom jaarlijks diverse safety clinics in samenwerking met de KNRM en reddingsbrigade. Daarnaast werkt de vereniging hard aan het openhouden van een maximaal aantal veilige kitesurfspots.

Om de belangen van kitesurfend Nederland te vertegenwoordigen en het imago van de sport zoveel mogelijk positief te stimuleren, staan we als vereniging nauw in contact met media, overheid en overige betrokken instellingen.

De laatste nieuwsitems

Nieuwsbrief augustus
30 aug 2015 13:12

We beginnen deze nieuwbrief met het nieuws wat ons bijzonder trof dat Ruben Lenten kanker heeft. Ruben Lenten is één van 's werelds meest bekende kitesurfers en is getroffen door deze vreselijke ziekte. Ruben die zich al jaren inzet voor de sport heeft nu onze inzet nodig.

lees dit nieuwsitem
NKV ALV 2015
17 juni 2015 09:49

De Algemene Leden Vergadering (ALV) van de NKV vond plaats op vrijdag 10 juli jl. te Downunder in Nieuwegein. Tijdens deze ALV hebben wij het volgende besproken: Terugblikken op 2014 en het eerste half jaar van 2014 De cijfers van 2014 en de begroting van 2015 presenteren Bestuurszaken voorlegg [ ... ]