Officiele Wedstrijddocumenten

De NVWK levert alle documenten benodigd voor wedstrijden aan zijn leden. De volgende documenten kun je hier downloaden zodra deze beschikbaar zijn.

IKA Richtlijnen voor jurering

De IKA jury commissie heeft een set jury richtlijnen gepubliceerd. Deze zijn volop in ontwikkelingen en zullen dan ook worden bijgewerkt als er wijzigingen hebben plaatsgevonden om zo de ontwikkelingen van het wedstrijdkitesurfen bij te kunnen houden. In de jury commissie zitten vertegenwoordigers van verschillende nationale kitesurf verenigingen en ook professionele wedstrijdkitesurfers. De richtlijnen zijn nu voor 3 disciplines gepubliceerd: freestyle, wave performace en race en zijn momenteel alleen in het Engels beschikbaar

Klik hier om de "Freestyle Championship Rules" te downloaden

Klik hier om de "Wave Performance Championship Rules" te downloaden

Klik hier om de "Racing Championship Rules" te downloaden

Wedstrijdreglement Appendix B-B ISAF

Het wedstrijdreglement is de officiële rulebook voor de Nederlandse Kampioenschappen. Deze is gebaseerd op de ISAF Windsurf Appendix, en aangepast voor het Kitesurfen. Hierin vind je alle regels die van toepassing zijn tijdens de wedstrijden. Voor het begrijpen van dit wedstrijdreglement heb je de Racing Rules of Sailing nodig van de ISAF.  In 2008 en 2009 hebben we proefgedraaid met een concept van dit reglement. In 2010 gaan we proefdraaien met de complete versie.

Klik hier om dit rulebook in te zien

Notice of Race NK Freestyle 2010

De Notice of Race (ook wel NOR) is de officiële aankondiging van het Nederlandse Kampioenschap (en het Jeugd NK). In dit document vind je informatie over de locatie, bepalingen, starttijden, inschrijfgelden enzovoorts. In de regel wordt deze in de lente gepubliceerd

De officiële NOR voor het NK Freestyle wordt uiterlijk op 1 augustus gepubliceerd.

Klik hier om de officiële NOR voor het Jeugd NK in Juni te downloaden

Wedstrijdbepalingen NK Freestyle 2010

De wedstrijdbepalingen geven aan welk rulebook van toepassing is tijdens de wedstrijd waarvoor deze is opgesteld. Binnen de wedstrijdbepalingen kunnen ook wijzigingen op dit rulebook worden opgenomen. Dit wordt vastgesteld naar gelang de omstandigheden op verzoek van bijvoorbeeld de organisatie.

Verwacht op 1 mei 2010