Het seizoen staat voor de deur, en we beginnen fris.
De temperatuur is nog aan de frisse kant en de schoentjes, caps en handschoenen gaan helaas nog niet de kast in.
Ook voor dit jaar zal Surfweer ons op de hoogte houden van het weer, dus volg ons zeker via facebook, waar wij vaak updates plaatsen van “weer, events, spot updates en andere nieuwswaardige berichten.

1. Kitesurf Summit & korting voor NKV leden.

Flyer-Kitesurf-Summit-small

Graag nodigen wij jou als contact van NKV uit, om het Kitesurf Summit 2016 met €2,- korting te bezoeken op zondag 3 april in de Muze te Noordwijk. Een dag met presentaties over; onderhoud en reparatie van je kite materiaal, hoe gevaarlijk is kitesurfen nu echt, wat ervaart een reddingswerker en een best of safety workshop, zullen de revue passeren. Daarnaast zullen de heren van Eyeforce een spoedcursus “maak de mooiste kite video’s” geven.
Youri Zoon komt de dag openen en ook krijgen we een sneak preview van de kitefilm van 2016 “Chapter One”. Daarnaast is er op het informatieplein genoeg te beleven, zo maak je kennis met de sponsoren en kun je virtueel kitesurfen met de Kitesim.
Bestel je ticket op www.kitesurfsummit.nl en vul hier de kortingscode NKVKSS16 in, dan zien wij je graag op het Kitesurf Summit 2016. Let op: plaatsen zijn beperkt.

2. NVWK

De NKV heeft een goed gesprek gehad met de NVWK en haalt de banden aan, en gaan de samenwerking verder verbeteren. Een van de dingen die hierbij zit is dat de NVWK een prominenteren plek op de website krijgt en mee gaat in de communicatie van de NKV vica verca. Ook zullen ze gebruik gaan maken van de NKV google werkomgeving om zo efficienter te gaan werken en toekomst proof te zijn.

De NVWK komt binnekort met goed nieuws!

3. Verzekering 2016

De nieuwe verzekering loopt vanaf 1 januari en een aantal zaken waren nog niet helemaal duidelijk. De hoofdlijnen staan hieronder.

1. 1: Een collectieve ongevallenverzekering

2. 2: Een algemene secondaire aansprakelijkheidsverzekering

2. Voor schade veroorzaakt als kitesurfer aan anderen
    3. Maximale dekking € 500.000
    4. Bij schade dient eerst de eigen WA te worden aangesproken

3. 3: Een materiaalverzekering

2. Maximale dekking € 500,-
    3. Eigen risico € 50,-
    4. Inclusief diefstal uit locker/auto
    5. Schade aan materiaal, zoals een gebroken board of gescheurde kite

De verzekering is alleen voor ingezetenen van Nederland.

Wedstrijden en evenementen zijn voor 1 en 2 meeverzekerd, ook in het buitenland. Dit geld niet voor professionele kitesurfers.

De verzekering geldt alleen voor kitesurfen. Snowkiten en kiten met strandbuggy’s en dergelijke is niet verzekerd.

Er komt binnenkort een link op de NKV website voor het indienen van claims, tot die tijd kan er een mail worden gestuurd naar support.
Verder worden de voorwaarden van de verzekering op de website beschikbaar gemaakt.

4. Vacature Secretaris

download de omschrijving hier

5.  NKV werkwijze Spotbeheer

NKV = samen sterk en vele handen verzetten meer werk.

De Nederlandse Kitesurf Vereniging is een kleine landelijke organisatie op het gebied van spotbeheer, communicatie, safety, enzovoort. Om de gestelde doelen met beperkte financiële middelen te kunnen bereiken draaien wij grotendeels op de inzet van vrijwilligers.

Werkwijze spotbeheer

De vrijwilligers die zich inzetten om de Kitesurflocaties, ook wel “spots” genoemd, te beheren, te behouden of een nieuwe te realiseren, noemen wij regiovertegenwoordigers. Dit zijn veelal lokale leden of lokale kitesurfclubs.  NKV werkt graag samen met deze gemotiveerde mensen of clubs. Zij weten het best wat er speelt op de spot en hebben vaak goede contacten met locale overheden. Samenwerken betekent, overleggen welke doelen en hoe we die willen bereiken, gezamenlijk naar bijeenkomsten gaan om te overleggen met de verschillende partijen en bijvoorbeeld samen zoeken naar andere vrijwilligers of experts (zoals bijvoorbeeld ecologen of bestuurders).

Hans van der Hulst coördineert namens NKV deze samenwerkingen. Hij is het aanspreekpunt en de  regisseur en brengt zelf of via experts de benodigde kennis over bijvoorbeeld wet- en regelgeving in. Met ons lidmaatschap van “Platformwaterrecreatie” (dat via aangesloten verenigingen 1 miljoen leden vertegenwoordigd)  kunnen we landelijke en locale overheidsbeleid beïnvloeden.

Kortom: Belangenbehartiging van de kitesurfsport doen we met vele mensen en is verenigd in de Nederlandse Kitesurfvereniging. Samen zorgen we voor een gezonde en sterke positie van het kitesurfen in Nederland.

6.  NKV Spotbeheer updates

NKV staat voor belangenbehartiging van Kitesurfers in Nederland, prioriteiten daarbij zijn:

1) beheren van kitespots
2) bevorderen veiligheid
3) bevorderen kitesportimago

Landelijk:

NKV is aangesloten bij Platform Waterrecreatie (PW), een overkoepelende belangenbehartiger van in totaal 1 miljoen waterrecreanten. PW ziet veel voordelen in een transitie naar een Gebruikersnetwerk (relatienetwerk) binnen Waterrecreatie Nederland (WRN). WRN is een publiek/private stichting met als doel het verbeteren van waterrecreatie in Nederland. Dit jaar doen gaan we ervaren of het Gebruikersnetwerk goed werkt.

Regionaal:

Wat speelt er in de regio’s?

Onderstaand een overzicht, maar kijk ook zeker naar onze Facebookpagina, waar we regelmatige uitgebreidere informatie geven over wat er speelt.

SpotbeheerMrt2016-1SpotbeheerMrt2016-2SpotbeheerMrt2016-3

met sportieve groet